2008-04-29 10:37:50
Лівобережна частина Київської області стає привабливішою для операторів. Девелопери почали активну забудову лівобережної частини Київської області об'єктами складської нерухомості. З початку року про плани реалізації проектів в цьому регіоні повідомили відразу три компанії. А вчора про намір побудувати складський комплекс класу А площею 150 тис. кв. м заявив один з найбільших операторів ринку FIM Group. На думку експертів, популярність лівого берега буде рости: на правобережній частині існує дефіцит відповідних ділянок, та і ціни вище як мінімум на $1 тис. за сотку.
Заступник генерального директора FIM Consulting Plus (входить до групи FIM) Юлія Ляшенко розповіла вчора, що до 2008 року FIM Group почне будівництво крупного складського комплексу класу А на лівому березі Київської області - в районі Великої Олександрівки. Для цього компанія купила земельну ділянку площею 32 га, який виходить на трасу Т1026, де буде побудована нова окружна дорога. Знаходитися комплекс буде в районі стратегічних трас Е-95 (Москва-Орел-Харків-Запоріжжя-Симферополь) і Е-40 (Новошахтинськ-Шахти- Харків-Київ-Львів-Ужгород-Чоп). Загальна площа об'єкту складе 150 тис. кв. м, об'єм інвестицій - порядка $105 млн. (при собівартості будівництва одного кв. м - $700). "З них самостійно компанія профінансує тільки 30 відсотків проекту, решта засобів буде позиковими, - повідомила пані Ляшенко.- Партнером в проекті виступить корпорація "Алеф"". Будівництво завершиться через 1,5 роки, планований термін окупності проекту - 7-8 років.
FIM Group управляє компанією данського холдингу Dannmar Scandinavia APS. На Україні присутній близько 13 років. Працює в області складської і офісної нерухомості, консалтингу, а також займається ресторанним бізнесом. У портфелі FIM Group - 439,157 тис. кв. нереалізованій нерухомості, що знаходиться в проектах.
Компанія є вже четвертим оператором ринку складської нерухомості, плануючим будівництво на лівому березі. Нагадаємо, раніше про будівництво найбільшого офісно-складського комплексу Airport City вартістю $350 млн. поблизу аеропорту Бориспіль оголосила девелоперська компанія Seven Hills. Словенська логістична група Intereu-гора має намір вкласти 15,6 млн. євро в будівництво логістичного центру і автомобільного терміналу в районі броварів під Києвом. Крім того, днями холдинг "Міжнародне логістичне партнерство" повідомив про будівництво логістичного комплексу класу А загальною площею 100 тис. кв. м і вартістю $75 млн. на окружній дорозі Бориспіль-Бровари.
За даними Colliers International, найбільш перспективними для розвитку логістичної нерухомості є Одеська (Е-95/м-05), Житомирська (Е-40/м-06), Ковельська (Е-273/м-07) і Дніпропетровська траси (М-04). На лівому березі Києва існують тільки дві привабливі траси - Чернігівська (Е-95\ М-01) і Харківська (Е-40\ М-03).
У FIM Consulting Plus вибір місця для будівництва пояснюють браком відповідних крупних земельних ділянок біля стратегічних трас на правом бережу. "Найпопулярнішими вважаються одеський і житомирський напрями на правом берегу Київської області. Наприклад, по Житомирській трасі йде основний вантажопотік автомобільного транспорту із Західної Європи до Києва", - говорить провідний консультант компанії Real Estate Department Ярослав Цуканов. На лівому березі, поданим аналітиків, зараз освоєно не більше 30 тис. кв. м складської нерухомості класу А, і крупні проектів не так вже і багато, на відміну від правого берега (докладніше за див. карту). "Краще купити ділянку ближче до Києва, на лівому березі, чим віддалятися від стратегічних трас, але будуватися - на правом", - вважає директор компанії Build and Live Development Віктор Розпусний. "Ми хочемо охопити і вантажопотоки, які йдуть з Росії і з півдня України по окружній дорозі Боріспіль-Бровари, що рівносильно об'єму Житомирської траси", - пояснює інтерес своєї компанії до лівого берега гендиректор компанії "МЛП-чайка" Віталій Кащенко.
Експерти вважають, що перехід девелоперів на лівий берег стане масовим. За словами генерального директора інвестиційно-девелоперської компанії Global Solutions Сергія Тумасова, цьому сприятиме нижча вартість землі. "Для складської нерухомості нормальною вважається ціна в дві тисячі доларів за сотку, тоді як на правом бережу вона досягає трьох тисяч", - відзначив пан Тумасов. "Можна з упевненістю говорити про тенденцію переходу девелоперів на лівий берег, адже з часом кількість землі в привабливішому правобережному регіоні не додасться", - говорить Віктор Розпусний. "Нам цікавий лівий берег, і ми вже зараз підшукуємо там земельні ділянки для реалізації своїх проектів", - підтвердили в девелоперської компанії Raif-reisen Evolution. Джерело: http://www.marketing-ua.com/
|