2008-11-11 10:16:49
Як відомо, сани слід готувати влітку. Тоді ж треба облаштовувати і своє житло, адже в холодну пору року стіни рідної квартири повинні служити надійною фортецею, в якій можна буде сховатися від сльоти і морозу. Щоб і в щілині не дуло, і двері надійно трималися, та і шпалери не набридли малюнком, що надокучив за пару років. Розглянемо, що пропонують будівельні супермаркети для удосконалення міської квартири, а також — в скільки обійдуться матеріали, необхідні на різних етапах ремонту.
Сьогодні, прийшовши до будівельного супермаркету, можна купити «від» і «до» все необхідне для ремонту і будівництва. Широкий асортимент приблизно однаковий у всіх магазинах, а зручне ділення на відділи по видах продукції дозволяє швидко зорієнтуватися в торговому просторі і самостійно вибрати потрібні товари. У цій статті ми вирішили розглянути асортимент і ціни на три види товарів, які можна знайти в кожному будівельному магазині. Сьогодні наш вибір ліг на ЛФМ (лакофарбні матеріали), вироби з дерева і гіпсокартон.
Ринок лакофарбних матеріалів
Лакофарбні матеріали підрозділяються на групи залежно від виду забарвлюваного матеріалу, сфери використання, місця застосування і так далі Це рідкі, пастоподібні або порошкоподібні склади на органічних і таких, що неорганічних пов'язують, утворюючі на поверхні забарвлюваної конструкції покриття (плівку) з певними захисними, декоративними або спеціальними властивостями.
На сьогоднішній день на полицях магазинів можна побачити лакофарбну продукцію як вітчизняного виробництва, так і що імпортується більш ніж з трьох десятків країн світу. Лідерами ринку є ПП «ЗІП», якій належать торгові марки «Зебра», «Тріора», «Мальва», «Тіккуріла» (ТМ «Колорит»), «Полісан» (ТМ «Maxima», «Фарбекс», «Delfi» і «ДЕКАРТ»), «Поліфарб Україна» (ТМ «Поліфарб»), «Сніжку Україна» (ТМ Sniezka), «ТД «Композитсервіс» (ТМ «Композит») та інші. Продукція, що імпортується, представлена такими торговими марками, як Tikkurila (Фінляндія), Feidal, Dufa, Carapol (Німеччина), Akzo Nobel (Швеція), Vivacolor (Естонія), Almacolor (Польща), Marshall (Туреччина) і іншими.
За словами Андрія Ральчука, керівника відділу продажів ТОВ «Тексу» (Київ), з приходом до України крупних іноземних компаній, більшість з яких вишли на ринок шляхом покупки українських заводів, конкуренція стала настільки велика, що лише найкрупніші підприємства можуть собі дозволити випускати широкий спектр продукції і працювати по всій країні. Більшість же підприємств зосередилися на місцевих локальних ринках і випускає обмежене число продуктів. Також експерт вважає, що ринок ЛФМ розвиватиметься в першу чергу за рахунок впровадження більш спеціалізованих видів матеріалів, а також тіснішої роботи компаній з точками продажів.
Особливо цікавим прикладом роботи з кінцевим споживачем пан Ральчук вважає кольоровку. Завод проводить білу фарбу, яка в точці продажу за допомогою спеціального устаткування кольорується в необхідний колір. Таким чином, покупець може підібрати по своєму бажанню практично будь-який колір або відтінок. Цю практику вже використовують практично всі найбільші компанії: ПП «ЗІП», «Поліфарб», «Тіккуріла», «Хенкель» і ін.
При виборі фарби в будівельному магазині Андрій Ральчук рекомендує в першу чергу звернутися до працівника супермаркету. Фарб існує велика кількість. І є декілька універсальних критеріїв, які дозволяють зробити правильний вибір. Перш за все це витрата на квадратний метр (покриваність): чим менше витрата — тим довше термін служби і краще зовнішній вигляд готових поверхонь. Окрім цієї характеристики, слід звертати увагу на світлостійкість, що відображає здібність, атмосферостійкість, адгезію, швидкість висихання, в'язкість, стійкість до механічних дій, паропроникність і т. д., проте неспеціалістові досить складно оцінити якість фарби, виходячи з вищеназваних властивостей.
Для поширених і таких, що мають високий попит видів фарб представники декількох будівельних магазинів визначили приблизний ціновий розклад таким чином: у низькому ціновому сегменті знаходиться продукція вартістю до 30 грн/л, в середньому — 30-80 грн/л і високому — більше 80 грн/л.
Відносно лакофарбної продукції в цілому експерти ще недавно сходилися на таких цінових значеннях. У сегменті класу «економ» знаходиться продукція ціною до 10 грн/кг (практично повністю представлена українськими виробниками), «стандарт» — 20-30 грн/кг (тут вітчизняний виробник охоплює більше половини діапазону), «преміум» — понад 30 грн/кг (практично повністю належить імпорту продукції західноєвропейських компаній). Проте, враховуючи зростання цін на будівельні і обробні матеріали, дані значення можуть зажадати дуже швидкого перегляду і коректування.
За словами Дмитра Роденко, директора «Міжнародної Маркетингової Групи», ціни на ЛКМ за останній рік виросли, причиною цьому є подорожчання нафти і газу. В цілому продажі на цьому ринку впали на 2-3%, що також говорить про підйом цін. В цілому, на думку експерта, ринок лакофарбних матеріалів характеризирується високою конкуренцією, пов'язаною з великою кількістю іноземних компаній.
Ринок деревини
Будівельний ринок з кожним роком пропонує все нові і нові різновиди матеріалів для обробки приміщень деревом — матеріалом, який ніколи не вийде з моди. Адже натуральна деревина, крім естетичного зовнішнього вигляду, вносить непередаваний колорит, природну гармонію і затишок до будь-якого житла.
Серед виробників дерев'яних виробів для обробки приміщень превалюють вітчизняні підприємства, більшість яких зосереджена в західних областях України (по оцінках експертів, близько 40 % всій продукції), а також наші найближчі сусіди — Росія, Білорусь, Словаччина, Польща, Латвія. Значні виробничі потужності розташовуються в Київській, Дніпропетровській, Харківській і Донецькій областях. Серед українських виробників пиломатеріалів виділяються компанії «Левком» (Харківська обл.), фірма «Євроліс» на базі Полтавського деревообробного заводу, ПКФ «Лана» (Харків), Вінницький деревообробний комбінат, «Укррослісбум», ТОВ «Кроноспан Укр» (Нововолинськ Волинської обл.) та інші. Також в магазинах представлена продукція таких компаній, як «Укрлісінвест», ДЕБО, «Українська меблева марка», Parco, К.С.В., ЧШ «Шопа» (все в Україні), «Інтерфорест», «Халес» (обидві — Білорусь), «Екологіка», СКІФ (обидві — Росія), Kronopol (Польща), Kronospan (Словаччина, Болгарія), Bolderaja (Латвія) та інші.
До основних видів продукції, що випускається підприємствами лісопромислового комплексу, відносяться пиломатеріали, деревинностружкові і деревоволокнисті плити, фанера і меблі. Магазини пропонують великий асортимент товарів з дерева, таких як різні види плит, вагонку, дошки, бруси, столешниці, плінтуси, підвіконня, планки, балясина, ступені і так далі
Дошка здатна візуально «вирівняти» стіни і забезпечити приміщення хорошої звуко- і теплоізоляцією навіть без застосування спеціальних матеріалів. Цей екологічний матеріал протягом тривалого часу не втратить привабливого зовнішнього вигляду, який до того ж легко оновлюється за допомогою обробки декоративними засобами. Також слід врахувати, що дерево — один з найекономічніших матеріалів, і це дозволяє провести обробку приміщень з мінімальними витратами засобів. Обшивальна дошка представлена в цьому відділі супермаркету в двох варіантах: звичайна і євровагонка. Друга відрізняється якістю обробки, розмірами і різноманітністю профілю. Окрім цього, при виготовленні євровагонки виробники повинні дотримуватися жорсткіших вимог європейських стандартів якості. У виробництві використовують тільки високоточні деревообробні верстати. Матеріалом служить дуб, ясен, липа, вільха. Часто обшивальну дошку виготовляють з хвойних порід — їли, сосни, ялиці. Найдовговічнішим же матеріалом вважається сибірська модрина.
Вагонку прийнято ділити на класи (екстра, A, B і C), при цьому за основу даного розділення служить наявність у виробі пороків деревини, зокрема сучків. Всі вироби проходять однаковий цикл виробництва, тому і вологість, і форма обшивальної дошки різних класів повністю відповідає стандартам, а диференціація відбувається вже на етапі сортування готової продукції.
За даними Держкомстату України, в січні 2008 року ціни вітчизняних виробників пиломатеріалів і інших виробів з деревини збільшилися на 10,3% в порівнянні з аналогічним періодом 2007 року. Експерти відзначають, що щорічно в Україні ціни на деревину ростуть на 10% і більше.
Наприклад, якщо в 2006 році вартість хорошої, якісної вагонки з високосортної хвойної сировини або з м'яколисних порід деревини, обробленої по євростандарту, починалася від $10/кв. м, то зараз ціна такої пропозиції складає біля $15/кв. м (висока цінова категорія) і продовжує рости. У середню цінову категорію входить вагонка з липи, вільхи, сосни сортністю не менше класу B від $8 за кв.м. За меншу ціну можна придбати ординарну продукцію з хвойних порід деревини, що в основному продається великими упаковками.
Ціна на вагонку залежить від таких характеристик, як порода і сортність деревини, товщина початкової дошки, довжина вагонки, якість сушки матеріалу і ін. На ринку наголошуються яскраво виражені сезонні коливання попиту: найвдалішим часом для реалізаторів стає початок літа і перша половина осені, а травень і жовтень взагалі відносять до «пікових» місяців продажі як вагонки, так і пиломатеріалів в цілому.
Ринок гіпсокартону
Гіпсокартон відноситься до найбільш перспективних і популярних будівельних матеріалів. Він застосовується при пристрої додаткових поверхонь і перегородок, полови, стенів і стель, підготовці стенів до фінальної обробки. Цей екологічний матеріал володіє поряд дуже цінних властивостей, незамінний при виготовленні декоративних, звукопоглинальних і вогнезахисних покриттів. Найпопулярнішою пропозицією в супермаркетах Києва на сьогоднішній день є гіпсокартонні листи Knauf (Україна), ціна на яких в середньому складає $8-10 за одиницю (залежно від товщини і стійкості матеріалу до вологи). Також у продажу є гіпсокартон виробництва Туреччини, Німеччини, Франції.
За словами Дмитра Роденко, ринок гіпсокартону припинило зростання по причинах, характерних для всього ринку будматеріалів: експансії недорогих китайських продуктів, які витісняють дорогі вітчизняні. Продажі на цьому ринку впали в середньому на 2%, хоча в 1 півріччі 2008 року виросли на 30%. Ціна ж на гіпсокартон виросла на 30-40%.
У наступних статтях ми продовжимо знайомити читача з основними пропозиціями на ринку будівельних матеріалів, вживаних для ремонту житлових приміщень.
http://www.e-mkg.info/
|