|
|
Перспективи ринку послуг готелів в Україні
|
2009-02-09 18:19:36
Столичні готелі перестали привертати відвідувачів. Виною тому горезвісна фінансова криза, що змусила бізнесменів скорочувати витрати на роз'їзди своїх співробітників. Враховуючи загострення конкуренції з добовими квартирами, учасники ринку настроєні песимістично і відзначають, що в 2009 р. готельний бізнес Києва балансуватиме на межі виживання. Останні роки столичні готелі мали підвищений попит: кількість туристів і на тлі дефіциту номерів відряджень, що росте, дозволяла багатьом готелям ні в чому собі не відмовляти. Зараз ситуація корінним чином міняється.
По словах керівника готельною мережею Національної резервної корпорації В’ячеслава Юткина, в нинішньому зимовому сезоні спостерігається серйозний спад кількості відвідувачів. «Грудень — середина січня традиційно вважалися хорошим часом для київських готелів, проте цього року сплеску не було, а заповнювана знизилася на 50%», — затверджує він. Про падіння відвідуваності говорить і директор по розвитку бізнесу української мережі «7 днів» Ольга Міщенко. «Активність наших клієнтів зменшилася як мінімум на 10–15%», — повідомляє вона.
Виконавчий директор компанії Real Estate Solutions Андрій Борщ підтверджує, що якщо в кращі часи деякі столичні готелі були заповнені на 90%, то зараз цей показник зменшився до 50%. Більше всього постраждали дорогі чотирьох-, п'ятизіркові готелі, які розраховані на платоспроможних клієнтів і прив'язують розцінки до валюти. «У зв'язку з різким зміцненням останньою прайси київських готелів стали для вітчизняних компаній не підйомними. Іноземці ж скоротили кількість поїздок до України», — підкреслює пан Юткин.
Одній з головних причин ситуації, що склалася, експерти називають фінансову кризу, що спостерігається в країні. «Більшість корпоративних замовників почали виділяти на мешкання співробітників меншу кількість засобів», — затверджує менеджер по продажах і маркетингу мережі сервісних апартаментів Senator Apartments Галина Мартинюк. Про бажання компаній урізувати витрати говорить і Ольга Міщенко, за словами якої, якщо раніше багато іногородніх клієнтів залишалися в їх готелі на четверо діб, то в нинішньому році тривалість мешкання скоротилася удвічі. Андрій Борщ повідомляє, що на початку січня кількість зарубіжних туристичних груп, прибулих оглядати визначні пам'ятки столиці, також зменшилася в рази. Припинили поїздки до Києва на уїк-енди і жителі регіонів.
Ще однією причиною відтоку відвідувачів стало посилювання конкуренції готельних номерів з приватними квартирами. На сьогоднішній день для короткострокової оренди в столиці останніх пропонується близько 10 тис. Їх власники привертають клієнтів вигіднішими умовами. «Якщо ще в середині минулого року орендувати апартаменти на Хрещатику з хорошою обробкою і «повним фаршем» можна було за $100 в добу, то зараз — за $80, а житло в районі, наприклад, станції метро «Політехнічна» подешевшало з $60 до $40», — говорить пан Борщ. За інформацією представника KievRent.Net Ігоря Бугаєнко, в центральній частині міста з'явилися квартири від $50 в добу. «На околицях вже без проблем можна зняти житло за $20, що практично удвічі менше в порівнянні з серединою минулого року», — підкреслює він.
Власники нерухомості готові йти і на інші поступки, зокрема, погоджуються на оплату в гривнях і по лояльному курсу. І багато мандрівників, ознайомившись з тарифами в готелях, все частіше схиляються до оренди квартири. «Готелі не можуть набагато знижувати ціни, оскільки вимушені містити великий штат і оплачувати комунальні послуги, вартість яких постійно росте», — вважає Андрій Борщ. Вячеслав Юткин відзначає, що мешкання в деяких київських готелях дійсно подешевшало на 10–15%. «На мій погляд, це істотно не вплине на ситуацію, що склалася, і частка квартир в поточному році виросте з 30 до 45%», — прогнозує він.
На думку експертів, 2009 р. буде складним для столичних готелів. Більшість готелів, орієнтованих на бізнесменів, швидше за все, не вийдуть на раніше запланований показник заповнюваної. «У нинішньому році більшість з них балансуватимуть на межі рентабельності», — вважає пан Юткин. Це змусило керівників багатьох готелів стримати свої апетити. «Традиційно перед весняними святами розцінки готелів зростають на 20%. Цього сезону ми, можливо, їх не підвищимо», — говорить Галина Мартинюк.
Відтік відвідувачів, що спостерігається, в київських готелях змусить інвесторів істотно переглянути свої плани по реалізації нових проектів. За словами Ольги Міщенко, їх компанія заморозила плани по розвитку мережі готелів. «Ми поки відмовилися від активної форми будівництва, проте розробка нових проектів йде повним ходом», — відзначає вона. Крім нестабільного економічного стану і падіння попиту ситуацію посилила і відсутність кредитування з боку українських банків. Як стало відомо «ДС», аналогічним чином поступили і багато інших бізнесменів, що планували забудувати столицю готелями напередодні Євро-2012.
http://www.e-mkg.info/
|
|
|
|
|
|
Поиск
|
Подписка
|
|
|
|
|
|
|
|