Аналитика и исследования коммерческой и жилой недвижимости Украины


Главная О компании Услуги компании Наши клиенты Реклама Контакты






Найняти квартиру: не переплатити i не бути обдуреним

2009-02-17 12:07:01

Найняти квартиру: не переплатити i не бути обдуреним Останнiм часом у Вiнницi збiльшився попит на квартири за наймом, збiльшилася й пропозицiя, зазначають в агентствах нерухомостi. Це закономiрно, адже з продажем i купiвлею житла вiнничани нинi не поспiшають – ринок нестабiльний.




Якщо квартир для оренди стало бiльше, напрошується висновок, що й цiна на них впала. Але не все так просто. Оплату господарi житла тепер бiльшiстю вимагають у гривнях, але таки збiльшують.

— Ми з дружиною торiк восени зняли однокiмнатну квартиру в хрущовцi, — розповiдає вiнничанин Володимир. – Платили 200 доларiв + комунальнi послуги, набiгало – 1200 грн. У груднi господарка повiдомила, що оплата вже 1500 грн., бо долар зрiс, i все подорожчало. I це ще, кажуть, по-божеськи...

Скiльки заплатити,
щоб квартиру знайти?

Вiнницькi рiелтори зiзнаються, що роботу iз пошуку квартир по найму, вважають не приоритетною – бiганини багато, прибутку малувато (лiпше займатися продажем). Проте, й вiд таких заробiткiв не вiдмовляються.

— Вартiсть посередницьких послуг залежить вiд мiсячної оплати за квартиру, — розповiдає рiелтор Iрина. – В середньому, це 300 гривень, якщо ж квартиру шукають з євроремонтом та „повним фаршем” – 600. Це, певним чином, залежить вiд домовленостi з конкретним рiелтором, або вiд прайсiв агентства з нерухомостi. Примiром, у Києвi вже норма – рiелторськi послуги дорiвнюють однiй мiсячнiй оплатi. У Вiнницi до такого ще не дiйшли.

— Коли клiєнт звертається до агентства, вiн повинен дати задаток за телефоннi номери, тобто за iнформацiю, — продовжує Iрина. — Якщо за цими телефонами клiєнт знаходить квартиру, то доплачує агентству повну вартiсть iнформацiйної послуги, якщо нi – задаток клiєнту не повертається. Iнодi шукач квартири хоче, щоб рiелтор показував усi можливi варiанти квартир. Такий супровiд у Вiнницi коштує в середньому 30 грн. Зрозумiло, рiелтор витрачає i час, i грошi на проїзд...

Iнформацiйне агентство – „кидалово” за законом?

Напевно, усi, хто вишукував квартиру, знають про iснування так званих „iнформацiйних агентств”, якi пропонують послуги з пошуку об’єктiв для найму. Деякi їм i досi довiряють. Бiльшiсть – розчаровуються, i це ще м’яко сказано. Бо „розрулювати” ситуацiю часом викликають правоохоронцiв.

Наприкiнцi сiчня в одну з таких iнформацiйних контор мiлiцiю викликали двiчi: спочатку – клiєнти, потiм — працiвницi контори.

По 200 гривень заплатили шукачi житла за телефоннi номери господарiв квартир. Почали зв’язуватися. Але деякi телефони не вiдповiдали, з iнших вiдповiдали, що квартири вже заселенi. Клiєнтiв контори обурило й те, що вони отримали однакову iнформацiю. Уже наступного дня шестеро людей прийшли до контори i почали вимагати повернення своїх грошей. По 200 грн. їм нiхто не вiддав, мовляв, ви угоду пiдписали, а там є умова, що грошi не повертаються в будь-якому разi. Третього дня в конторi було ще бiльше знервованих клiєнтiв. Вони викликали мiлiцiю: допоможiть – тут шахраї.

Розповiдає начальник Старомiського райвiддiлу мiлiцiї Юрiй Дубецький:

— Нашi спiвробiтники перевiрили документацiю фiрми. Усi клiєнти були внесенi у їхнiй реєстр. Кожний пiдписав угоду. В угодi ж було сказано: по-перше, що контора надає виключно iнформацiйнi послуги (тобто дає телефони квартир, що здаються), а не займається пошуком квартир; по-друге, угода дiє протягом мiсяця – весь цей перiод клiєнт може отримувати iнформацiю; по-третє, окремим пунктом зазначалося, що кошти клiєнту не повертаються.
Саму угоду, з юридичної точки зору, складено грамотно. Клiєнти, що внесли грошi, отримали касовi ордери. Ми зв’язалися iз податковою, з’ясували, що контора зареєстрована. Тобто у даному випадку, з боку закону, не було нiякого складу злочину, нiякого шахрайства. Намагалися пояснити це обуреним людям, радили невдоволеним писати заяви до суду, бо це цивiльно-правовi стосунки i це не в компетенцiї мiлiцiї. Але вони вiдмовилися, мовляв, до суду треба 7,50 грн. платити, а в мiлiцiю – безплатно. В результатi — написано дев’ять заяв вiд 28 чоловiк.

А наступного дня нас уже викликали працiвницi контори – двi дiвчини. Зателефонували, сказали, що в примiщеннi купа людей, якi вимагають грошей та заявляють, що з контори нiкуди не пiдуть, поки не вiддамо. Директор за межами Вiнницi, готiвки в них немає. Приїхали знову. Людей було багато, чоловiки навiть горiлку принесли – „ми тут ночувати будемо”. Це вже дiйсно було порушення – нiхто не має права людей тримати насильно у примiщеннi i пiсля робочого дня не вiдпускати додому. Ми у всiх пояснення взяли – у обох сторiн. Вже потiм написали й роздали офiцiйнi вiдмови у порушеннi кримiнальної справи. Ситуацiя знялася сама собою. Чи зверталися цi люди до суду, не знаю.

Взагалi, на моїй практицi такi заяви через найм квартир були вперше. Зазвичай бувають факти, пов’язанi iз порушеннями продаж квартир. Ну якi телефони дають iнформацiйнi агентства? Та, зазвичай, тi самi, що висять на стовпах чи друкуються в газетах. То, на мою думку, краще ними й користуватися – хоча б безплатно. Або через знайомих шукати квартиру. А все, що пiдписуєш, треба читати уважно, щоб потiм не вiдчувати себе обдуреним...
Свiтлана ВИШНЕВСЬКА

http://www.kanzas.ua/

Поиск

Подписка

Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья
Готовые исследования, обзоры
Новости, статьи и аналитика
RSS-лента (новости, статьи и аналитика)
RSS-лента (Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья)
RSS-лента (Готовые исследования, обзоры)