2009-05-25 17:49:21
У місті Лева таки втілять масштабні плани з розвитку транспортної інфраструктури. Причому йдеться про розвиток усіх видів транспорту, починаючи з екологічно чистих велосипедних доріжок і завершуючи надсучасним летовищем.
Так уже збіглося, що саме цього тижня у Львові відбулося представлення проектів реконструкції Львівського аеропорту, на яке прибув міністр транспорту та зв’язку Йосип Вінський, і презентація “Концепції розвитку містобудівного комплексу Південного району міста”. Об’єднує ці два проекти не лише те, що вони пов’язані з підготовкою міста до Євро-2012, а й те, що в обох випадках мова про розвиток транспортної мережі міста: аеропорту, залізниці, трамваїв і метро. Про потребу розбудови Львова в районі вулиці Стрийської йдеться вже багато років, а стадіон лише став зручним приводом для практичної реалізації цього проекту. Однак, схоже, вперше в цьому контексті заявлено про новий Південний район – на його території заплановано розмістити житлову забудову, де буде актуальна оренда квартир Львів, адміністративні будівлі, паркові зони, басейни, відпочинкові центри, готелі, навчальні заклади, зокрема спортивні, для використання об’єктів спортивної інфраструктури.
Для цього сюди планують підвести потужну мережу електротранспорту – продовжити трамвайну колію маршруту №4, тролейбусну лінію і навіть спорудити метро. Втім прихильники екологічно чистого транспорту зможуть скористатись і двоколісним засобом пересування – Сихів з’єднають зі стадіоном велосипедною доріжкою. Щодо Львівського аеропорту, то визначальним для його розвитку має стати цьогорічне літо. Принаймні за цей час мають знайти інвестора й оголосити конкурс на будівництво нового терміналу – заявив під час перебування у Львові Йосип Вінський. І якщо це вдасться, то вже у вересні мають розпочати будівництво. Поспішати львів’янам потрібно, адже летовище є одним із пріоритетних проектів підготовки міста до Євро-2012 і наразі перебуває в червоній зоні ризику. За словами Й.Вінського, всі роботи щодо Львівського аеропорту – будівництво терміналу, злітно-посадкової смуги тощо – мають завершити не пізніше, ніж за рік до Євро-2012. До того ж, новий аеропорт має стати унікальним транспортним вузлом в Україні – генеральний директор Львівської залізниці Михайло Мостовий заявив під час презентації, що залізничники думають, як з’єднати колією летовище з вокзалом, а такого в Україні ще не робили. Аеропорт розташований неподалік залізничної станції Скнилів – за якихось три кілометри. Та й до головного залізничного вокзалу від нього недалеко. До речі, цього тижня президент УЄФА Мішель Платіні надіслав міському голові Андрієві Садовому лист, в якому виклав умови, що їх Львів має виконати найближчим часом, аби зберегти за собою статус міста, яке прийматиме чемпіонат. Задля справедливості варто сказати, що аналогічні листи надійшли й на адресу решти приймаючих міст. Зауваження Платіні стосуються будівництва стадіону, аеропорту, транспорту та розміщення гостей. Часом “Х” для львівського стадіону визначено 31 серпня, для аеропорту – 31 липня. Водночас ідеться і про розбудову запасних аеропортів – Луцька, Івано-Франківська та Жешува. Хоча ситуація з готелями у Львові є кращою, ніж в інших містах, однак УЄФА все ж незадоволена рівнем підготовки готельного комплексу в нашому місті. Цю проблему необхідно вирішити до 31 серпня цього року.
Олександр Сирцов
|