2009-05-28 09:47:07
В європейських столицях вартість готельних послуг за рік впала на 40%. В Україні подешевшали лише готелі середнього класу.
Британська консалтингова компанія Knight Frank провела дослідження, як змінилися ціни в готелях в європейських столицях. Експерти порівняли, наскільки змінилася вартість готельних послуг в доларах в I кварталі 2009 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Найістотніше ціни впали в Амстердамі. Вартість номера тут знизилася в 2 рази. 40% вартостей втратили готелі Москви. В той же час проживання в північній столиці Росії Санки-Петербурзі обійдеться туристам лише на 20% дешевше, ніж рік тому. На стільки ж впала вартість номера в готелях Праги. Менше всього в доларовому еквіваленті в ціні втратили готелі Парижа. Рік до року вони подешевшали лише на 13%, що пояснюють чималим потоком туристів в столицю Франції.
Різниця — в курсі
Вимушені були понизити ціни і готелі в українській столиці. Проте ця тенденція не торкнулася преміум-класу — ціни знижували готелі середньої цінової категорії.
Як зазначає генеральний директор мережі «Прем'єр-готелі» Ірина Седлецька, це пов'язано з тим, що більшість гостей (близько 90%) їх київського п'ятизіркового готелю — іноземці, для яких дешевше проживання зробила гривня, що девальвувала удвічі. При цьому, навіть не понизивши ціни, готелі luxury-сегменту зуміли зберегти клієнтів. Їх завантаження скоротилося всього лише на 5%. «Сегмент дорогих готелів залишився незайманим — у них є постійні клієнти. І в Києві з готелів сегменту бізнесу-туризму ціни ніхто не знижував», — стверджує віце-президент Асоціації малих готелів і апартаментів України Роман Пономаренко. За словами Ірини Седлецької, спад завантаження в готелях преміум-класу стався лише в частині оренди конференц-залів. «Дуже багато компаній перестали проводити масові заходи», — коментує вона.
Виграють дешеві готелі
Готелям середнього класу довелося понизити ціни на свої послуги приблизно на 20% в гривнях. Таке зниження сталося на тлі падіння потоку клієнтів.
«До жовтня по всіх готелях в Києві типу «Турист», «Дніпро», окрім таких мережевих готелів, як Radisson і Hyatt, завантаження складало 66%. Зараз цей показник знизився як мінімум на 20%», — констатує Роман Пархоменко.
В першу чергу фахівець пов'язує таку тенденцію із скороченням витрат українських компаній на відрядження. «Тепер компанії-клієнти, які могли раніше дозволити собі заплатити 500 гривень в добу за проживання свого співробітника в готелі, намагаються шукати найдешевше житло — хостели і гуртожитки по 100 гривень, — розповідає Пархоменко. — Таким чином, низький ціновий сегмент отримав додаткових клієнтів». З іншого боку, учасники ринку констатують, що якість готелів середнього класу західних клієнтів не влштовує. І вони вимушені платити по декілька сотень євро в добу за послуги престижних готелів. http://proturizm.com.ua/
|