2009-10-20 23:21:28
Відповідно до досліджень, серед населення в Україні переважають песимістичні споживчі настрої. Особливо, якщо говорити про сході країни. Але в листопаді-грудні минулого року ситуація була гіршою, а зараз трохи вирівнялася. Рітейлери вже адаптувалися до нових економічних умов, оптимізувати витрати, закрили нерентабельні магазини. Про це сказала Наталя Кравець, керівник відділу торговельної нерухомості Colliers International в своїй доповіді на тему «Огляд ринку торговельної нерухомості. Зміна стратегій торгових об'єктів і операторів », на міжнародній виставці-конференції Mall Expo & Retailtainment, що відбулася 1-2 жовтня. Фахівці компанії «Соцмарт» відвідали конференцію і в цьому матеріалі розкажуть деякі тези з виступу Наталії Кравець.
До позитивних тенденцій експерт віднесла те, що з ринку в кризу йдуть непрофесіонали - яких було багато при зростаючому ринку.
Спостерігається злиття та поглинання серед мережних операторів. Приміром, Ашан займає всі площі, де раніше був Окей, передає сайт з нерухомості socMart. Це дозволить йому через 3-4 місяці стати найбільшою мережею гіпермаркетів в Україні.
Серед рітейлерів на даний момент твердо стоять на ногах мережеві оператори.
Взагалі, в плані торгівлі в кризу, краще за все справи йдуть у:
- Продуктових магазинів
- Стокових магазинів
- Фаст фудів
- Концептуальних ресторанів
- Універмагів
- Mass market brande (наприклад, Sela - у них виросли в цьому році продажі на 10-20%).
Наталя Кравець відзначила, що бачить останні 2-3 місяці збільшення активності серед ритейлерів і девелоперів.
Автор: Марія Козак
Джерело: socMart ( При передруку заслання, а для інтернет-видань — гіперпосилання, на http://www.socmart.com.ua/ обов'язкова.)
|