Аналитика и исследования коммерческой и жилой недвижимости Украины


Главная О компании Услуги компании Наши клиенты Реклама Контакты






Дно пройдене

2010-01-28 12:53:45

Дно пройдене

У 2005–2007 роках український ринок одягу та взуття щороку зростав на 20–30% у роздрібних цінах. Однак уже восени 2008-го темп зростання сповільнився майже до нуля. У підсумку, за даними фінансово-аналітичної групи Pro-Consulting, у відносно благополучному 2008-му українці витратили на предмети туалету 74,8 млрд грн — лише на 18,5% більше, ніж роком раніше.

У першій половині 2009-го продаж одягу в містах-мільйонниках просів у середньому на 30%, а в преміальному сегменті майже вдвічі — на 40–50%. Загалом, за підсумками 2009 року оборот роздробу одягу зменшився майже на 30% у доларах, до $10,1 млрд; у гривні виручка одежного ритейлу зросла лише на 5%.

За словами керівника аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting Олександра Соколова, найсильніше зниження попиту позначилося на бізнесі мережевих операторів — значна частина споживачів у пошуках дешевих речей повернулася на ринки. Багато продавців імпортних ТМ були змушені позбуватися нерентабельних магазинів. Так, навесні минулого року компанія Maratex закрила монобрендові магазини Palmers у Києві та Харкові та Hugo Boss у Дніпропетровську. Про плани закрити восени 11 торговельних точок наприкінці літа заявила Adidas.

Разом з тим жодна велика мережа не закрила свій бізнес в Україні. Оператори переорієнтувалися на товари низького й середнього цінових сегментів, попит на які не зменшився. Так, згадана вище Maratex водночас із закриттям преміальних магазинів відкрила в Києві більш демократичні Aldo, Esprit та Peacocks, а Adidas розширила мережу стокових торговельних точок у містах-мільйонниках. Крім того, запас міцності ритейлерам забезпечила небувало висока за європейськими мірками націнка: до кризи вона сягала 300%.

У ІІ півріччі 2009 року на ринку з’явилися позитивні тенденції: стабілізувався курс гривні, ранні сезонні розпродажі (в 2009-му вони починалися на два-чотири тижні раніше звичайного) дали змогу повернути в магазини частину покупців.

На думку експертів, у 2010-му ринок одягу повернеться до докризових темпів зростання — у гривні його обсяг збільшиться майже на 20%, до 94,35 млрд (за курсу 8,5 UAH/USD). Характерно, що з кінця минулого року інтерес до українського ринку знову почали виявляти іноземні компанії. Восени 2009-го мережа «Арго» відкрила в Києві франчайзинговий магазин іспанської ТМ Desigual, за неофіційними даними, переговори про укладання франчайзингових угод веде британська мережа New Look.

kontrakty.com.ua


Поиск

Подписка

Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья
Готовые исследования, обзоры
Новости, статьи и аналитика
RSS-лента (новости, статьи и аналитика)
RSS-лента (Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья)
RSS-лента (Готовые исследования, обзоры)