У 2005–2007 роках український ринок одягу та взуття щороку зростав на 20–30% у роздрібних цінах. Однак уже восени 2008-го темп зростання сповільнився майже до нуля. У підсумку, за даними фінансово-аналітичної групи Pro-Consulting, у відносно благополучному 2008-му українці витратили на предмети туалету 74,8 млрд грн — лише на 18,5% більше, ніж роком раніше.
У першій половині 2009-го продаж одягу в містах-мільйонниках просів у середньому на 30%, а в преміальному сегменті майже вдвічі — на 40–50%. Загалом, за підсумками 2009 року оборот роздробу одягу зменшився майже на 30% у доларах, до $10,1 млрд; у гривні виручка одежного ритейлу зросла лише на 5%.
За словами керівника аналітичного департаменту компанії Pro-Consulting Олександра Соколова, найсильніше зниження попиту позначилося на бізнесі мережевих операторів — значна частина споживачів у пошуках дешевих речей повернулася на ринки. Багато продавців імпортних ТМ були змушені позбуватися нерентабельних магазинів. Так, навесні минулого року компанія Maratex закрила монобрендові магазини Palmers у Києві та Харкові та Hugo Boss у Дніпропетровську. Про плани закрити восени 11 торговельних точок наприкінці літа заявила Adidas.
Разом з тим жодна велика мережа не закрила свій бізнес в Україні. Оператори переорієнтувалися на товари низького й середнього цінових сегментів, попит на які не зменшився. Так, згадана вище Maratex водночас із закриттям преміальних магазинів відкрила в Києві більш демократичні Aldo, Esprit та Peacocks, а Adidas розширила мережу стокових торговельних точок у містах-мільйонниках. Крім того, запас міцності ритейлерам забезпечила небувало висока за європейськими мірками націнка: до кризи вона сягала 300%.
У ІІ півріччі 2009 року на ринку з’явилися позитивні тенденції: стабілізувався курс гривні, ранні сезонні розпродажі (в 2009-му вони починалися на два-чотири тижні раніше звичайного) дали змогу повернути в магазини частину покупців.
На думку експертів, у 2010-му ринок одягу повернеться до докризових темпів зростання — у гривні його обсяг збільшиться майже на 20%, до 94,35 млрд (за курсу 8,5 UAH/USD). Характерно, що з кінця минулого року інтерес до українського ринку знову почали виявляти іноземні компанії. Восени 2009-го мережа «Арго» відкрила в Києві франчайзинговий магазин іспанської ТМ Desigual, за неофіційними даними, переговори про укладання франчайзингових угод веде британська мережа New Look.
kontrakty.com.ua