2020-02-27 10:59:38
Реєстрація права власності може бути оформлена забудовником, однак часто цю процедуру майбутньому власнику житла доводиться проходити самостійно. Державну реєстрацію права власності на нерухоме майно проводять виконавчі органи сільських і міських рад, районні державні адміністрації, акредитовані органи та нотаріуси, однак, перед зверненням до них необхідно зібрати пакет документів.
Обов’язкові документи для реєстрації права власності:
- Заява відповідної форми за державним зразком (зазвичай у реєструючого органа є готові бланки для заповнення).
- Паспорт громадянина України (або інший документ, що підтверджує особу та громадянство) та ідентифікаційний код платника податків;
- Договір купівлі-продажу майнових прав чи інший інвестиційний договір;
- Додаткові угоди до цього договору;
- Акт прийому-передачі житла;
- Технічний паспорт на квартиру;
- Документи від забудовника про введення в експлуатацію та присвоєння поштової адреси.
- Квитанцію про оплату адміністративного збору.
Інколи компанія-забудовник не надає покупцеві технічного паспорта на квартиру, а реєстрація без нього не можлива, тому потрібно отримувати його самостійно. Для цього необхідно звертатись до сертифікованих інженерів - інформацію про них можна знайти в Реєстрі атестованих осіб Міністерства регіонального будівництва України. Щоб отримати техпаспорт на квартиру, вам знадобляться документи зі списку вище, а саме: ваші паспорт та ідентифікаційний код, інвестиційний договір та додаткові угоди, акт прийому-передачі квартири. З цим пакетом документів ви зможете отримати технічний паспорт та звернутись в органи самоврядування для державної реєстрації права власності на квартиру. У разі позитивного рішення буде внесено відповідний запис до Державного реєстру, а ви отримаєте відповідний витяг, який і підтверджуватиме ваші права на нерухоме майно.
Коли документи про підтвердження права власності не надають
На жаль, від шахрайства не застрахований ніхто. Якщо ви недостатньо пильно вивчили інформацію про забудовника, не звернулись за допомогою до професіоналів – могли натрапити на недобросовісну будівельну компанію. Часто саме на етапі реєстрації майнових прав, а точніше у випадку відмови люди дізнаються що їх ошукали, а одна і та ж квартира була продана кілька разів.
Серед інших випадків, коли можуть відмовити у реєстрації:
- Відсутність документа про оплату надання витягу з Держреєстру;
- За наданими документами неможливо підтвердити заявлені права;
- Заявник не має законних прав на нерухомість, яку хоче зареєструвати;
- Об’єкт розташований на території іншого органу реєстрації.
Це далеко не повний перелік випадків, у яких омріяна квартира може так і не стати вашою або ви отримаєте її після тривалої судової тяганини. Щоб оформлення документів на власне житло пройшло гладко і без ускладнень, звертайтесь до професіоналів із «Рухаємо Нерухоме».
|