Аналитика и исследования коммерческой и жилой недвижимости Украины


Главная О компании Услуги компании Наши клиенты Реклама Контакты






Хаусботи на Днiпрi, або Незабаром у Києвi з’явиться котеджне мiстечко на водi

2009-05-21 22:23:11 Хаусботи на Днiпрi, або Незабаром у Києвi з’явиться котеджне мiстечко на водi Цими вихiдними, гуляючи набережною Днiпра, можна було побачити цiкаву картину: на водi перетягували будинок. Утiм, останнi кiлька рокiв плавучi хатини – не така вже й новина. Будують хто хоче, де хоче i що хоче.
Така собi гра без правил, бо правил конкретних нiхто не знає. Проте, як вiдомо, незнання законiв не звiльняє вiд потопу, тому ми вирiшили розiбратися: чиї пороги оббивати, перш нiж розпочинати жити в київських акваторiях, пише «Вечiрнiй Київ»

Офiцiйна назва будинкiв на водi – хаусботи, тобто плавучi споруди з корпусом понтонного типу або у виглядi суднових обводiв, експлуатованi бiля причалу.

У Києвi будiвництвом подiбних «плавхат» займається небагато компанiй – близько п’яти. Поки що люди неготовi втратити ґрунт пiд ногами та перебратись на воду, хоча це й значно дешевше, передає Iнфобуд. Директор компанiї «Floating House» Антон Тетевiн каже: середня цiна будiвництва квадратного метра такого будинку – близько 1000 доларiв. До вартостi проекту додається ще 15% – за реєстрацiю. «Найпопулярнiшi замовлення – будинок близько 100–120 квадратiв. Тобто за будинок ви в результатi вiддасте десь 115 тис. доларiв».

Найцiкавiше слово тут – реєстрацiя. За словами того ж пана Антона, процедура приблизно така: пiсля розробки вiдповiдного проекту вiн узгоджується в Регiстрi судноплавства України, а потiм реєструється в Реєстрi судноплавства України як плавзасiб. Для цього до РСУ судновласник подає письмову заяву (зразок, затверджений у Мiнтрансзв’язку); копiю документа, що пiдтверджує право власностi на плавзасiб; свiдоцтво про придатнiсть судна до плавання; оригiнал довiдки про вiдсутнiсть заставних зобов’язань (або договiр iпотеки); документ, що пiдтверджує особу власника та громадянство; квитанцiю про сплату збору за реєстрацiю судна та видачу суднових документiв.

З усiма реєстрацiйними дозволами ви прямуєте до КП «Плесо» i там укладаєте договiр. «Рiшенням Київради вiд 21.01.2009 р. КП «Плесо» визначено як оператор з розмiщення будь-яких закладiв чи то станцiй на водних об’єктах столицi, – розповiдає нам юрист пiдприємства Дмитро. – Тiльки от що це значить, до пуття так i неясно. У нас у країнi безлад, хто що хоче, те й робить. Ми маємо право проводити перевiрку плавучих засобiв, якi вже розмiщенi на Днiпрi, на наявнiсть у них договору з нами. Бо без нього ви не можете на водi нiчого будувати. Проте ми не зможемо щось вдiяти в разi порушення – лише складаємо акт i передаємо вiдповiдним органам влади».

Що ж, будемо вважати, що договiр ви уклали, тепер лишається обрати дiлянку та обов’язково сплатити орендну плату. «Розмiр плати коливається залежно вiд мiсця розташування, – пояснив нам Микола Щепець, голова Київської мiської органiзацiї товариства охорони природи. – Тобто, якщо це десь у районi Набережно-Хрещатицької, то заплатите близько 50 грн. за кв. м на рiк, а якщо десь на окраїнi – то й двi гривнi, цитує Iнфобуд. Та в будь-якому разi це – небагато», – пiдсумовує пан Микола. Майже вся київська зона перебуває у розпорядженнi Водного фонду держмайна, туди й сплатите ренту.

– Ми плануємо незабаром побудувати цiле котеджне мiстечко на водi, з 50 будинкiв, у районi Вишеньок, – каже Антон Тетевiн. – От тiльки поки що тугувато з iнвесторами – криза як-нiяк. Проте близько 20 бажаючих придбати собi хаусбот уже знайшли, то, сподiваюсь, справа не затримається.

Є у хаусботiв i кiлька суттєвих недолiкiв. По-перше, реєструються вони як плавзасоби, а не нерухомiсть. Тому адреси поштової не мають. I по-друге, найголовнiше: iнженернi мережi. Не завжди є можливiсть пiдключитися до системи опалення чи водопостачання, що на березi, тому будинок повинен мати автономне iнженерне забезпечення. Втiм, як кажуть нашi люди, а скiльки там тiєї зими...

Довiдка:

За даними Реєстру судноплавства України, в нашiй країнi зареєстровано 28 дебаркадерiв (довжина бiльше 24 метрiв), одна плавдача (до 24 метрiв) i двi плавучi резиденцiї.

А лiдерами цього напряму є Швецiя i Голландiя. Найбiльш вiдомий проект у Голландiї – це плавучий район Iбург поблизу Амстердама. 880 будинкiв уже побудовано, в майбутньому планується побудувати ще 1500. Вартiсть одного будинку – $180–500 тис. Європейцi взагалi полюбляють жити на водi. У Парижi, наприклад, плавучi будинки не порожнi навiть узимку. Великi стацiонарнi баржi пришвартованi до причалiв i опалюються за допомогою камiнiв. Живуть у таких будинках далеко не бiднi громадяни, адже, крiм вартостi, обслуговування баржi теж не назвеш дешевим, як мiнiмум доведеться платити до 100 євро на мiсяць за оренду причалу, а також регулярно очищати днище будинку вiд iржi в спецiальних доках.
http://agent.ua

Поиск

Подписка

Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья
Готовые исследования, обзоры
Новости, статьи и аналитика
RSS-лента (новости, статьи и аналитика)
RSS-лента (Базы компаний, ТЦ, БЦ, жилья)
RSS-лента (Готовые исследования, обзоры)